ကိယာမတ္ေန႕တြင္ ပထမဦးဆံုး နမာဇ္ ႏွင့္ပတ္သက္၍ စစ္ေဆးျခင္းခံရလိမ့္မည္။ နမာဇ္ မွန္ကန္လွ်င္ ေအာင္ျမင္မႈကုိရရွိမည္ျဖစ္ၿပီး နမာဇ္ မမွန္ကန္လွ်င္ အခိရတ္၏ စည္းစိမ္ေတာ္မ်ားမွ လက္မဲ့ျဖစ္ၿပီး ဆံုးရႈံးမႈႏွင့္ရင္ဆုိင္ရလိမ့္မည္။

Monday, August 31, 2009

ဝူဇူ ႏွင့္ ဂူဆြလ္ ျပဳလုပ္နည္းမ်ား

ဝူဇူလုပ္နည္း

၁) လက္ႏွစ္ဖက္ကုိ လက္ေကာက္ဝတ္အထိ ၃ ခါေဆးရမည္။

၂) အာေခါင္ဆုိသည္အထိ ၃ ခါ ႏႈတ္က်င္းရမည္။ ( ရုိဇာႏွင့္ဆုိလွ်င္ အာေခါင္ဆုိရန္မလုိပါ)

၃) ၃ ခါႏွာေခါင္းေဆးရမည္။

၄) ၃ ခါ မ်က္ႏွာသစ္ရမည္။ (နဖူးဆံစမွ ေအာက္ေမးစိအထိ၊ တစ္ဖက္နားရင္းမွ ေနာက္နားရင္းတစ္ဖက္အထိ)

၅) လက္ႏွစ္ဖက္ကုိ တံေတာင္ဆစ္အထိ ၃ ခါေဆးရမည္။

၆) မဆာဟ္ တစ္ခါလုပ္ရမည္။

၇) ေျခေထာက္ကုိ ေျခမ်က္စိအထိ ၃ ခါေဆးရမည္။

မွတ္ခ်က္။ ။ အခ်က္တုိင္းကို ညာဖက္မွစလုပ္ၿပီး အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုမေျခာက္မီ ေနာက္တစ္ခု ဆက္တုိက္ ေဆးေႀကာရမည္။

ဝူဇူ၏ ဖရ္ဇ္ အခ်က္မ်ား

၁) မ်က္ႏွာသစ္ျခင္း နဖူးဆံစမွ ေအာက္ေမးစိအထိ၊ တစ္ဖက္နားရင္းမွ ေနာက္နားရင္းတစ္ဖက္အထိ)

၂) လက္ႏွစ္ဖက္ကို တံေတာင္ဆစ္အထိ ၃ ခါေဆးေႀကာျခင္း

၃) ဦးေခါင္း၏ ေလးပံုတစ္ပံုထက္မနည္း မဆာဟ္ ပြတ္သပ္ျငခ္း

၄) ေျခႏွစ္ဖက္ကုိ ေျခမ်က္စိပါေအာင္ ေဆးေႀကာျခင္း

ဝူဇူ၏ မက္ရူးဟ္ အခ်က္မ်ား

၁) မသန္႕ျပန္႕ေသာ ေနရာတြင္ထုိင္၍ ဝူဇူလုပ္ျခင္း

၂) ေရကုိလုိသည္ထက္ပုိသံုးျခင္း

၃) ေရကုိလိုသည္ထက္ ေလွ်ာ့သံုးျခင္း

၄) မ်က္ႏွာကိုေရျဖင့္ ပက္ရုိက္ေဆးျခင္း

၅) ယာလက္ျဖင့္ ႏွာေခါင္းကိုေဆးေႀကာျခင္း

၆) ဝူဇူျပဳေနစဥ္ ေလာကီစကားေျပာျခင္း

၇) စြႏၷသ္နည္းလမ္းမ်ားႏွင့္ဆန္႕က်င္လ်က္ ဝူဇူျပဳျခင္း

ဝူဇူပ်က္ေစေသာ အခ်က္ (၈) ခ်က္

၁) က်င္ႀကီး က်င္ငယ္ စြန္႕ျခင္း (သုိ႕) ဒြါရမွ တစ္စံုတစ္ရာထြက္ျခင္း

၂) ေလလည္ျခင္း

၃) ခႏၶာကိုယ္မွ ေသြး၊ ျပည္ စသည္တုိ႕ စီးေတြျခင္း

၄) ခံတြင္းအျပည့္အန္ျခင္း

၅) မွီလ်က္ျဖစ္ေစ၊ လဲေလ်ာင္းလ်က္ျဖစ္ေစ အိပ္ေပ်ာ္သြားျခင္း

၆) အေႀကာင္းတစ္ခုခုေႀကာင့္ မူး၍သတိလစ္သြားျခင္း

၇) ရူးသြပ္သြားျခင္း

၈) နမာဇ္ဝတ္ျပဳေနစဥ္ အသံထြက္ရယ္ေမာျခင္း



ဂူဆြလ္ လုပ္ရန္ တာဝန္က်ေသာ အခ်က္မ်ား

၁) ဟုိင္သြ္ ။ ။ မိန္းမမ်ား ရာသီလာတဲ့အခါေရခ်ိဳးရန္

၂) နိဖြာစ္ ။ ။ မိန္းမမ်ား ကေလးမီးဖြားၿပီး ရက္ (၄၀) ျပည့္လွ်င္ ေရခ်ိဳးရန္။

၃) ဂ်နာဘတ္ ။ ။ အိမ္ေထာင္ရွင္ ေယာက္်ားမ်ား ႏွင့္ မိန္းမမ်ား ေရခ်ိဳးရန္။

၄) အိဟ္တိလာမ္ ။ ။ မေကာင္းေသာ အိပ္မက္မ်ား ျမင္ေတြ႕ေသာအခါ ေရခ်ိဳးရန္။

ဂူဆြလ္ ေခၚ ေရခ်ိဳးနည္း

ပထမဦးစြာ ေရကိုစင္ႀကယ္ေအာင္ ခ်ိဳးၿပီးလွ်င္ ဝူဇူျပဳလုပ္ရမည္။ ဝူဇူလုပ္သည့္အခါ ပါးလုပ္ေကာင္းစြာက်င္းရမည္။ ႏွာေခါင္းကုိ စင္ႀကယ္စြာေဆးရမည္။ ၿပီးလွ်င္ ဂူဆြလ္ စာပိုဒ္ကိုဆုိၿပီးလွ်င္ ဦးေခါင္းေပၚမွစ၍ ေရကို တစ္ကုိယ္လံုးစုိစြတ္ေအာင္ ၃ ခါေလာင္းရမည္။ ညာဖက္ပခံုးေပၚမွေအာက္အထိ ၃ ခါ စာဆုိ၍ ေလာင္းရမည္။ ဘယ္ဘက္ပခံုးေပၚမွ ၃ ခါစာဆုိ၍ ေလာင္းရမည္။ အားလံုးေပါင္း ၉ ခါ ျဖစ္ရမည္။

မွတ္ခ်က္။ ။ ဂူဆြလ္ျပဳလုပ္ထားေသာ ဝူဇူ ျဖင့္ နမာဇ္ ႏွင့္ ကုရ္အာန္ ဖတ္၍ မပိုင္။ ဝူူဇူအသစ္ျပန္လုပ္ရမည္။

ဂူဆြလ္ နီယတ္

နဝိုင္းတူအန္ အဂ္တဆိလူ ဂြစ္လလ္ ဟုိင္သြိ လိရဖ္အိလ္ ဟဒသီ ဝအိစ္ တိဟာ ဟတိဆြ္ ဆြလားတ္။

နဝိုင္းတူအန္ အဂ္တဆိလူ ဂြစ္လလ္ နိဖားစ္ လိရဖ္အိလ္ ဟဒသီ ဝအိစ္ တိဟာ ဟတိဆြ္ ဆြလားတ္။

နဝိုင္းတူအန္ အဂ္တဆိလူ ဂြစ္လလ္ ဂ်နားဗတိလ္ ရဖ္အိလ္ ဟဒသိ စအစ္တိတား ဟတိဆြ္ ဆြလားတ္။

နဝိုင္းတူအန္ အဂ္တဆိလူ ဂြစ္လလ္ အိတ္တိလားမိလ္ ရဖ္အိလ္ ဟဒသိ ဝအိစ္ တိဘာဟတိစ္ ဆြလားတ္။

သယမ္မြန္မ္

သယမ္မြန္မ္ဆုိသည္မွာ တရားေတာ္အရ အေႀကာင္းတစ္စံုတစ္ရာေႀကာင့္ ေရကိုအသံုးမျပဳႏိုင္ေသာ အခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ ဝူဇူ၏အစားျဖစ္ေစ၊ ဂူဆြလ္၏အစားျဖစ္ေစ၊ ေျမ သို႕ ေျမႏွင့္ တူေသာ အမ်ိဳးအစား အရာဝတၳဳမ်ားျဖင့္ ကိုယ္ခႏၶာကို သန္႕ျပန္႕ေစရန္ ပြတ္သပ္ျခင္းျဖစ္သည္။

သယမ္မြန္မ္ ျပဳခြင့္ရွိေသာ အေျခအေန

၁) ေရမရရွိႏုိင္ျခင္း

၂) ေရကိုရႏုိင္ေသာ္လည္း ေရကုိအသံုးျပဳလိုက္ပါက ေရာဂါေဝဒနာဆုိးဝါးလာမည္ကို စိုးရိမ္ရျခင္း

၃) ေရကိုေတြ႕ျမင္ရေသာ္လည္း ခပ္ယူသံုးစြဲရန္ နည္းလမ္းတစ္စံုတစ္ရာမရွိျခင္း

၄) ေရရႏုိင္ေသာ ေနရာသို႕သြားမည္ဆုိပါကလည္း ေဘးအႏၲရာယ္တစ္စံုတစ္ရာကုိ စိုုးရိမ္ရျခင္း

၅) တစ္မိုင္အတြင္း ေရမရရွိႏိုင္ျခင္း ( အသြား+အျပန္= ႏွစ္မုိင္)

သယမ္မြန္မ္ျပဳလုပ္နည္း

ပထမဦးစြာ အတယမၼမု လိရဖ္အစ္လ္ ဟဒဆ္ (မသန္႕လြင့္ေပ်ာက္၍ သန္႕ျပန္႕ေစေႀကာင္းရည္စူးပါ၏) ဟုရြတ္ဆုိၿပီး သန္႕ျပန္႕ေသာေျမ (သို႕) ေျမႏွင့္တူေသာ အမ်ိဳးအစား အရာဝတၳဳေပၚတြင္ လက္ဝါးႏွစ္ဖက္ကုိ ရိုက္ပုတ္၍ အနည္းငယ္ခါၿပီးလွ်င္ မ်က္ႏွာအႏွံ႕အျပားကုိ ေနရာမက်န္ေအာင္ ပြတ္သပ္ရမည္။ ဒုတိယအႀကိမ္ေျမကုိပုတ္၍ ဝဲလက္ဖဝါးျဖင့္ ညာလက္ကုိတံေတာင္ဆစ္ပါ အႏွံ႕အျပားပြတ္သပ္ရမည္။ ၎ေနာက္ ယာလက္ဖဝါးျဖင့္ ဝဲဖက္ကိုလည္း အလားတူပြတ္သပ္ရမည္။ လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားအႀကားကုိပါပြတ္သပ္ရမည္။ လက္ႏွစ္ဖက္ကုိ မစဟ္ျပဳ ပြတ္သပ္ရာ၌အေကာင္းဆံုးနည္းမွာ ဝဲလက္၏ လက္ခလယ္၊ လက္သူႀကြယ္၊ လက္သန္းႏွင့္ လက္ဖဝါးတစ္ပုိင္းျဖင့္ ယာလက္၏အျပင္ပိုင္းကုိ လက္ေခ်ာင္းမ်ား၏ အဖ်ားမွ တံေတာင္ဆစ္အထိပြတ္သပ္ရမည္။ ထုိ႕ေနာက္ လက္မ၊ လက္ညွိဳးႏွင့္ လက္ဖဝါးျဖင့္ လက္ယာလက္၏အတြင္းကုိ တံေတာင္ဆစ္မွ လက္ဖ်ားအထိ ပြတ္သပ္ရမည္။ ထုိနည္းတူစြာ ယာလက္ျဖင့္ ဝဲလက္ကုိ ပြတ္သပ္ရမည္။
သယမ္မြန္မ္တြင္ရွိေသာ ဖရ္ဇ္အခ်က္မ်ား
၁) သန္႕ျပန္႕ရန္ နီယတ္ျပဳျခင္း
၂) မ်က္ႏွာတစ္ခုလံုးကုိ လက္ဝါးႏွစ္ဖက္ျဖင့္ အႏွံ႕အျပားပြတ္သပ္ျခင္း
၃) လက္ႏွစ္ဖက္ကုိ တံေတာင္ဆစ္ပါ ႏွံ႕စပ္ေအာင္ပြတ္သပ္ျခင္း
မွတ္ခ်က္။ ။ ဝူဇူအစား သယမ္မြန္မ္ ျပဳလွ်င္ "ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳးသည္ ဆြလာသ္ဝတ္ျပဳရန္ သန္႕ျပန္႕မႈအတြက္ ဝူဇူအစား သယမ္မြန္မ္ျပဳသည္" ဟု နီယတ္လုပ္၍ ဂူဆြလ္ အတြက္ဆုိလွ်င္ "ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳးသည္ ကိုယ္ခႏၶာသန္႕ျပန္႕ေစရန္ ဂူဆြလ္အစား သယမ္မြန္မ္ျပဳသည္" ဟု နီယတ္လုပ္ပါ။
သယမ္မြန္မ္ ပ်က္သြားေစေသာအခ်က္မ်ား
ဝူဇူပ်က္ေစေသာအခ်က္မ်ားအျပင္ ေရရႏုိင္ေသာ အေႀကာင္းေပၚေပါက္လာေသာအခါ သုိ႕မဟုတ္ ေရကုိသံုးႏိုင္ေသာအခါတြင္လည္း သယမ္မြန္မ္ ပ်က္သြားေလသည္။

* ကုိးကား-- အစၥလာမ္ဘာသာေရးသင္ခန္းစာ ႏွင့္ အစၥလာမ့္ပညာအေျချပ တတိယအဆင့္ *

Thursday, August 27, 2009

ေနာက္ဆံုး ရမ္ဇာန္ သာျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုလွ်င္

Image from: http://tinyurl.com/ramadancode

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တစ္ႏွစ္မွာ တစ္လ (ရက္ေပါင္း၃၀) စာ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရမ္ဇာန္လကုိ လူသားအားလံုးအတြက္ တန္းတူညီတူ ခ်ေပးထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လက္ခံတဲ့လူအေပၚမွာမူတည္ၿပီးေတာ့ အဲဒီ ရမ္ဇာန္လရဲ႕ အက်ိဳး ဆဝါဗ္၊ ရလဒ္၊ အက်ိဳးအျမတ္ ေတြဟာ ကြဲျပားျခားနားသြားပါတယ္။ ဥပမာ ဆုိပါေတာ့ မိုးရြာတဲ့အခ်ိန္တစ္ခုမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေရခြက္နဲ႕ေရခံတယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က ေရပံုးနဲ႕ေရခံတယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က်ျပန္ေတာ့ တုိင္ကီနဲ႕ေရခံမယ္။ မိုးကလည္း အဆက္မျပတ္ရြာတယ္။ ေရခြက္နဲ႕ေရခံတဲ့လူရလိုက္မယ့္ ေရပမာဏက အရမ္းကိုေသးငယ္ေနမယ္။ ဘာလို႕လဲဆုိေတာ့ သူ႕ဆီက လက္ခံႏုိင္စြမ္းအားဟာ ေပးတဲ့ပမာဏထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ နည္းေနလို႔ပဲ။ သူ႕ရဲ႕ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ဒီမိုးကဒီ ေလာက္သည္းေနတာ ေတာ္ေတာ္နဲ႕တိတ္ဦးမွာမဟုတ္ဘူးလို႕ စဥ္းစားခ်င္ စဥ္းစားေနမယ္။ ေရပံုးနဲ႕ခံမယ့္ လူအတြက္က်ေတာ့ ေရခြက္နဲ႕ခံတဲ့လူထက္ ပိုမ်ားမ်ားရႏုိင္တယ္။ သူ႕ရဲ႕ လက္ခံႏုိင္စြမ္း၊ လုပ္ႏုိင္စြမ္းက အရင္တစ္ေယာက္ထက္ ပိုမ်ားသြားၿပီ။ အဲ.. ေနာက္ဆံုး တုိင္ကီသမားက်ေတာ့ အားလံုးထက္ပိုလုပ္ႏုိင္တယ္။ ပုိၿပီး အျမင္က်ယ္တယ္။ ပိုၿပီးေတာ့လည္း အက်ိဳးခံစားႏုိင္မယ့္ လမ္းကိုေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္။ သူကေတာ့ တျခားလူေတြနဲ႕မတူ ေပးသေလာက္ကုိ လက္ခံႏုိင္စြမ္းရွိတယ္။ အခ်ိန္အတုိင္းအတာတစ္ခုႀကာလို႕ မိုးတိတ္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ တုိင္ကီသမားဟာ သူလိုသေလာက္စုေဆာင္းမိေနၿပီး ေရပံုးသမားကေတာ့ အထိုက္အေလ်ာက္ရေနၿပီ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေရခြက္သမားကေတာ့ သူ႕ေရခြက္အတုိင္းအတာပဲရေသးတယ္။ သူကေတာ့ တျခားလူေတြလို အမ်ားႀကီးျပန္လိုခ်င္ေရာ။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ မိုးရယ္ ျပန္ရြာပါ ဆိုၿပီးေတာင္းဆုိလို႕လည္း မရေတာ့ဘူး။ ကံႀကမၼာကလူတုိင္းကုိ တန္းတူအခြင့္အေရးပဲေပးတယ္။ သူကနားမလည္လို႕ ၊ သူကအဲဒီအခ်ိန္တုန္းက မအားလို႕ ဆုိၿပီး ဘက္လိုက္ၿပီးေတာ့ မုိးျပန္ရြာေပးတယ္ဆုိတာမ်ိဳးမရွိပါဘူး။ ကြ်န္မတို႕လည္း ကုိယ့္ဟာကုိယ္ အဲဒီ ေရခံတဲ့လူ ၃ ေယာက္ေနရာမွာ အစားထုိးၿပီး ႀကည့္ႀကည့္ရေအာင္။ ဘယ္သူ႕ေနရာမွာ အစားထိုးခ်င္မလဲ။ ဘယ္သူမဆုိ တုိင္ကီသမားေနရာပဲလိုခ်င္ႀကမွာေပါ့။ ဒါက သဘာဝက်တယ္ေလ။ တစ္ခုရွိတာက အဲေလာက္အက်ိဳးအျမတ္ရဖို႕ဆုိတာကေတာ့ သူ႕ေလာက္ အပင္ပန္းခံႏုိင္မလား၊ သူလုပ္သလိုမ်ိဳးလုပ္ႏုိင္မလားဆုိတာပဲ။ လူေတြအားလံုး အားလံုး တစ္ေယာက္စီတိုင္းဟာ ေနာက္ဆံုးမွာ ေသႀကရမွာပါ။ ေနာက္ဆံုး ေကရာမဟ္ ေန႕ေရာက္ရင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ေရွ႕ေတာ္မွာ အားလံုးအစစ္ေဆးခံရ၊ စီရင္ခ်က္ခ်ခံရမွာပါ။ အဲလိုအခ်ိန္ကုိ ကြ်န္မတို႕ေတြက အခု ဒြန္နရာ မွာရသမွ် အခ်ိန္၊ အခြင့္အေရး၊ ဘာသာေရးလိုက္စားႏုိင္ခြင့္၊ နမာဇ္၊ ရိုဇာ ေတြအားလံုး အားလံုးကုိ ေရခြက္နဲ႕ပဲ သယ္သြားမွာလား၊ ေရပံုးနဲ႕လား၊ သုိ႕မဟုတ္ တုိင္ကီနဲ႕လား၊ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီထက္ႀကီးတဲ့ဟာနဲ႕လား ဆုိတာကုိ အားလံုး ေရြးခ်ယ္ရေတာ့မွာပါ။ လူတုိင္းမွာ အခ်ိန္ပိုဆုိတာမရွိပါဘူး။ အခ်ိန္နဲ႕အမွ် ကြ်န္မတုိ႕ရဲ႕ အသက္ေတြဟာ ႀကီးသြားမယ္။ အခ်ိန္နဲ႕အမွ် ကြ်န္မတို႕ေနရမယ့္ အခ်ိန္ေတြဟာ နည္းပါးလာမယ္။ ဘယ္သူ႕ကုိ ဘယ္ေန႕ရဲ႕ ဘယ္အခ်ိန္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေခၚမယ္ဆုိတာကုိမသိပါဘူး။ အကယ္၍ ဒီႏွစ္ ရမ္ဇာန္လဟာ ကြ်န္မတုိ႕အတြက္ ေနာက္ဆံုးရမ္ဇာန္ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ ဘာေတြလုပ္ႀကမလဲ။ ဒီႏွစ္ကေတာ့ ငါပင္ပန္းတယ္ ၊ ငါ့အတြက္ အခ်ိန္မရွိဘူး ဆိုၿပီး ေနာက္ႏွစ္ ေနာက္ႏွစ္ မၿပီးႏုိင္တဲ့ အဓိက ကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ဖို႕ မေသခ်ာႏုိင္တဲ့ အနာဂတ္မွာလုပ္ဖို႕ အခ်ိန္ဆြဲထားမလား.. ဒါမွမဟုတ္ ယခု ကိုယ္ဧကန္မုခ် ပိုင္ဆိုင္ေနတဲ့ ဒီႏွစ္ရမ္ဇာန္ ဒီေန႕ ဒီအခ်ိန္ မွာပဲ တုိင္ကီတစ္ခုကိုဆြဲၿပီး ကိုယ္ႏုိင္သေလာက္ကုိ ခံသြားမွာလားဆုိတာ ကြ်န္မတို႕အားလံုး စဥ္းစားဖို႕လိုေနပါၿပီ။

Facebook ၏ I Love Allah Fan Page မွ Project Ramadaan: What Would You Do if You Knew This Was Your Last Ramadan? A Reminder for Us!!
ကို ကိုးကားထားပါသည္။


Monday, August 24, 2009

ရုိဇာပ်က္ျခင္း မပ်က္ျခင္း ပညတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ကသြာ၊ ကဖ့္ဖါရဟ္ ထုိက္ျခင္း အေႀကာင္း

၁) ရုိဇာ ေစာင့္ထိန္းသူတစ္ဦးသည္ ေမ့ေလ်ာ့၍ တစ္စံုတစ္ရာကုိ စားမိ၏. သုိ႕မဟုတ္ ေသာက္မိ၏ .. သုိ႕မဟုတ္ သံဝါသ ျပဳမိေလ၏ .. ။ ထိုသူသည္ ဗိုက္ဝေအာင္ စားေသာက္မိသည္ျဖစ္ေစ၊ ထုိသူ၏ ရုိဇာမပ်က္ေခ်။

၂) လူတစ္ေယာက္သည္ ရုိဇာ ေစာင့္ထိန္းသူတစ္ေယာက္ ေမ့ေလ်ာ့၍ စားေသာက္ေနသည္ကုိ ေတြ႕လိုက္ေသာ၊ အကယ္၍ ထုိသူသည္ ရုိဇာေႀကာင့္ ပင္ပန္းႏြယ္ျခင္းမရွိပဲ အင္အားျပည့္ဝေနသူျဖစ္လွ်င္ ထုိသူအား သတိေပးျခင္း ဝါဂ်ိဗ္ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ထုိသူသည္ရုိဇာေႀကာင့္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနသူျဖစ္ပါက ထုိသူအာစားေစ၍ သတိေပးျခင္း မျပဳရ။

၃) ေန႕အခ်ိန္အိပ္ေပ်ာ္သြားရာ အိမ္မက္ျမင္မက္ျခင္းေႀကာင့္ (အိပ္မက္ဆုိးျမင္မက္လွ်င္ - ေနာက္ပို႕စ္တြင္ရႈ) ေရခ်ိဳးထုိက္လာလွ်င္ ရုိဇာ မပ်က္ေခ်။

၄) ေယာက္်ား ႏွင့္ မိန္းမ အတူတူလဲေလ်ာင္းျခင္း၊ လက္ႏွင့္ထိျခင္း၊ နမ္းရႈုိက္ျခင္း အားလံုးပိုင္သည္။ သုိ႕ေသာ္ ကာမစိတ္ထကာ ကာမစပ္ယွက္မမည္ကုိ စိုးရိမ္ရလွ်င္ ဤကဲ့သို႕ မျပဳထုိက္ေပ။ မက္ရူးဟ္ ျဖစ္သည္။

၅) လည္ေခ်ာင္းထဲသို႕ယင္ေကာင္ဝင္သြားသည္.. သုိ႕မဟုတ္ အလိုအေလ်ာက္မီးခုိးဝင္သြားသည္။ ထုိအခါ ရုိဇာ မပ်က္ေခ်။ အကယ္၍ တမင္တကာျပဳလုပ္လွ်င္မႈ ရုိဇာ ပ်က္ေလသည္။ (ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းႏွင့္အတူတူ)

ေဆးတံႀကီး ေသာက္လွ်င္လည္း ရုိဇာပ်က္သည္။ အခုိးအေငြ႕မပါေသာ ေရေမႊး၊ ပန္း စသည္တုိ႕ ရႈရႈိက္ျခင္း ပိုင္ေလသည္။

၆) သြားမ်ားႀကား၌ အသားမွ်င္ ကပ္ညွိေနသည္.. သုိ႕မဟုတ္ ကြမ္းသီး စိတ္ညွပ္ေနသည္.. သုိ႕မဟုတ္ အစာတစ္ခုခု ကပ္ေနသည္။ ထုိအရာကုိ သြားႀကားထုိးတံျဖင့္ ေကာ္ထုတ္ၿပီး စားမိသည္။ ထုိအခါ ထုိပစၥည္းသည္ ကုလားပဲလံုးခန္႕ အရြယ္သာရွိခဲ့လွ်င္ ရိုဇာမပ်က္၊ ထုိ အရြယ္ထက္ႀကီးလွ်င္ ရိုဇာပ်က္သည္။

၇) ရုိဇာ ၌ တံေတြးမ်ိဳခ်လွ်င္ (မည္မွ်မ်ားျပားေစကာမႈ) ရုိဇာမပ်က္ေခ်။

၈) ညအခ်ိန္တြင္ ေရခ်ိဳးရန္ တာဝန္က်ေလသည္။ သုိ႕ေသာ္ ညတြင္ ေရမခ်ိဳးပဲ မနက္က်မွ ေရခ်ုိဳးလိုက္ေသာ္လည္း ရိုဇာမပ်က္ေခ်။ အကယ္၍ တစ္ေန႕လံုး ေရမခ်ိဳးျဖစ္လွ်င္လည္း ရုိဇာမပ်က္။ သုိ႕ေသာ္ေရမခ်ိဳးပဲေနျခင္း၏ အျပစ္ဒဏ္မွာ သီးျခားျဖစ္သည္။

၉) ပါးစပ္၌ ကြမ္းငံု၍ အိပ္ေပ်ာ္သြားၿပီး နံနက္မိုးလင္းေသာအခါ လန္႕ႏုိးလွ်င္ ရုိဇာမေျမွာက္ .. ကသြာ ထားရမည္။ ကဖ့္ဖါရဟ္ ဝါဂ်ိဗ္ မထုိက္ေခ်။

၁၀) ရိုဇာရွိေႀကာင္း သတိရလ်က္ ပါးလုပ္က်င္းရာတြင္ လည္ေခ်ာင္းထဲသို႕ေရဝင္သြားလွ်င္ ရုိဇာပ်က္သည္။ ကသြာထားရမည္။ ကဖ့္ဖါရဟ္ ဝါဂ်ိဗ္ မထုိက္ေခ်။

၁၁) နည္းသည္ျဖစ္ေစ မ်ားသည္ျဖစ္ေစ အလုိအေလ်ာက္အန္လွ်င္ ရုိဇာမပ်က္။ သို႕ေသာ္ တမင္တကာ ပါးစပ္အျပည့္အန္လိုက္လွ်င္မူ ရုိဇာပ်က္သြားသည္။ ထုိထက္နည္းေသာ္ တမင္တကာ အန္ထုတ္လိုက္လွ်င္လည္း ရုိဇာမပ်က္ေခ်။ အနည္းငယ္မွ် အန္ထြက္လာၿပီးေနာက္ တဖန္လည္ေခ်ာင္းထဲ ျပန္ဝင္သြားလွ်င္လည္း ရုိဇာမပ်က္။ တမင္တကာ မ်ိဳခ်လုိက္လွ်င္မူ ရုိဇာပ်က္သြားသည္။

၁၂) အကယ္၍ ေယာက္်ားက ေမထုန္မီွဝဲျခင္း ျပဳခဲ့လွ်င္ ရိုဇာပ်က္သည္။ ကသြာ ထားရမည္။ ကဖ့္ဖါရဟ္ လည္း ထုိက္သည္။

၁၃) ရုိဇာ ထားလ်က္ အမ်ိဳးသမီးတုိ႕သည္ မိမိတုိ႕၏ ေရွ႕ဒါြရမွ ေဆးတစ္စံုတစ္ရာထည့္ျခင္း၊ သို႕မဟုတ္ ဆီစသည္တို႕ထည့္ျခင္း မပိုင္ေခ်။ ရုိဇာပ်က္၍ကသြာထုိက္ေလသည္။

၁၄) ပါးစပ္မွ ေသြးထြက္ေလရာ တံေတြးႏွင့္ေရာေႏွာ၍ မ်ိဳခ်လိုက္လွ်င္ ရိုဇာပ်က္သြားသည္။ အကယ္၍ ေသြး၏ ပမာဏသည္ တံေတြးထက္နည္း၍ လည္ေခ်ာင္းထဲ၌ ေသြး၏အရသာကိုမခံစားရလွ်င္ ရုိဇာမပ်က္ေခ်။

၁၅) ရိုဇာထားလ်က္ ဟင္းခ်က္ရာတြင္ လွ်ာျဖင့္ ၿမီးစမ္း၍ ေထြးပစ္လိုက္လွ်င္ ရိုဇာမပ်က္ ။ သို႕ေသာ္ အေႀကာင္းမဲ့သက္သက္လုပ္လွ်င္မူ မက္ရူးဟ္ ျဖစ္ေလသည္။

၁၆) ကေလးငယ္မ်ားကို မိမိ၏ပါးစပ္ျဖင့္ တစ္စံုတစ္ရာဝါး၍ ေကြ်းေမြးျခင္း မက္ရူးဟ္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ဝါးေကြ်းရန္ အေရးအေႀကာင္းေပၚက ဝါးေကြ်းျခင္း ပိုင္သည္။

၁၇) မီးေသြးခဲ၊ သြားတုိက္ေဆး စသည္တုိ႕ျဖင့္ သြားတုိက္ျခင္း မပိုင္ေခ်။ မက္ရူးဟ္ျဖစ္သည္။ သြားတုိက္ေနစဥ္ လည္ေခ်ာင္းအတြင္းသို႕ အနည္းငယ္ဝင္သြားလွ်င္ ရုိဇာပ်က္သည္။ တံပူျဖင့္သြားတုိက္ျခင္း ပုိင္သည္။

၁၈) တစ္စံုတစ္ေယာက္သည္ ေမ့ေလ်ာ့၍ အစားစားမိၿပီး ငါေတာ့ ရိုဇာ ပ်က္ၿပီ ဟု ထင္မွတ္ကာ ထပ္စားေလသည္။ ထုိအခါ ရုိဇာပ်က္သြားသည္။ ကသြာျပန္ထားရန္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။ ကဖ့္ဖါရဟ္ မထုိက္ေခ်။

၁၉) ရမ္ဇာန္ လ၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ရုိဇာပ်က္သြားေသာ္လည္း တစ္စံုတစ္ရာစားပုိင္ခြင့္မရွိ။ တစ္ေန႕လံုးရိုဇာေစာင့္ထိန္းသူကဲ့သုိ႕ေနျခင္း ဝါဂ်ိဗ္ ျဖစ္သည္။

၂၀) တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ရမ္ဇာန္လ၌ ရုိဇာ ၏ နီယသ္ လံုးဝမျပဳခဲ့။ ထုိ႕ေႀကာင့္စားေသာက္၍ ေနခဲ့သည္။ ထုိသူ႕အေပၚ ကဖ့္ဖါရဟ္ မထုိက္။ ရုိဇာ ၏ နီယသ္ ျပဳၿပီးေနာက္ ရုိဇာဖ်က္လုိက္မွသာ ကဖ့္ဖါရဟ္ တာဝန္ခ်ရန္ ဝါဂ်ိဗ္ ျဖစ္ေလသည္။


ကဖ့္ဖါရဟ္ = ရုိဇာကုိသိလ်က္ႏွင့္ ဖ်က္ပစ္ေသာအခါ ထုိက္ေသာအျပစ္။ ကဖ့္ဖါရဟ္ ထုိက္လွ်င္ ေက်းကြ်န္တစ္ဦးကုိ သူေကာင္းျပဳရမည္။ မတတ္ႏုိင္ပါက ႏွစ္လတိတိ ရက္ဆက္ ရုိဇာေစာင့္ထိန္းရမည္။ ထုိသုိ႕မေစာင့္ထိန္းႏုိင္ပါက သူဆင္းရဲ ၆၀ ကုိ တစ္ရက္စာ ထမင္းေကြ်းေမြးရမည္။

ကသြာ = ရုိဇာကုိ သိလ်က္ႏွင့္မဟုတ္ပဲ ေမ့၍ စားေသာက္မိေသာ အခါ ထုိက္ေသာ အျပစ္။ ကသြာျပဳရန္တာဝန္က်လွ်င္ ပ်က္သြားေသာရက္အစား တစ္ရက္ ျပန္ အစားထုိးေစာင့္ရမည္။

Thursday, August 20, 2009

Ramadan first timer’s tips

ဒီႏွစ္မွ အရြယ္ေရာက္တဲ့လူေတြ သို႕ အေႀကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေႀကာင့္ ရုိဇာမထားႏုိင္တာ ႀကာၿပီျဖစ္တဲ့ လူေတြအတြက္ အေထာက္အကူျပဳႏုိင္မယ့္အခ်က္အလက္ေတြပါ။

မူရင္းေဆာင္းပါး >> http://www.iagd.net/LearnIslam/EidulFitrRamadan/Ramadantipsforfirsttimers/tabid/804/Default.aspx

၁) ရက္ ၃၀ ဆက္တုိက္ ရုိဇာထားတာ လြယ္တဲ့ကိစၥေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕အကူအညီနဲ႕ ဒီ ရက္၃၀ ဟာ သင့္အတြက္ အဓိပၸာယ္အရွိဆံုး အေကာင္းဆံုးရက္ေတြ ျဖစ္လာမွာပါ။

၂) ရမ္ဇာန္လဟာ ေနထြက္ခ်ိန္မွ ေနဝင္ခ်ိန္အထိ အစားအေသာက္ေရွာင္ၿပီး ဆင္းရဲသားမ်ားအတြက္ ကုိယ္ခ်င္းစာတတ္ေစရံုသာမကပဲ မိမိ၏ ႏွလံုးသားကုိ အျပစ္ရွိတဲ့ အေတြး အလုပ္မ်ား အားလံုးမွ ေရွာင္ႀကဥ္ၿပီး ဘဝရဲ႕ အဓိပၸာယ္ ကိုရွာေဖြရမယ့္ အခ်ိန္တစ္ခုပါ။ ရမ္ဇာန္လကုိ သင့္အတြက္ အစားအေသာက္ ငတ္မြတ္ျခင္းမ်ားအတြက္ပဲ ကန္႕သတ္မထားပါနဲ႕။

၃) ဥပုသ္ေစာင့္ရင္းနဲ႕ သင့္၏ အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္ ေတြကုိျမင္သာလာေအာင္လုပ္ပါ။ ရမ္ဇာန္လမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ရႈိင္သြန္ အားလံုးကုိ ထိန္းသိမ္းထားမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ မိမိရဲ႕အျပစ္ေတြဘယ္ေလာက္မ်ားေနလဲဆုိတာကုိ ဆန္းစစ္လို႕ရပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ ရႈိင္သြန္ကုိ ပံုခ်လို႕မရေတာ့ဘူးေလ။ အကယ္၍ အျပစ္ရွိတဲ့အလုပ္တစ္ခုကို လုပ္ဖို႕ စိတ္ထဲမွာျပင္းျပေနရင္ တရားထုိင္သလိုမ်ိဳး စိတ္ကုိၿငိမ္ေအာင္ထားၿပီး အဲဒီအလုပ္ကိုမလုပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။

၄) လူတုိင္းကုိ ေကာင္းေကာင္းဆက္ဆံပါ။ သင့္အေပၚအျပစ္လုပ္ခဲ့တဲ့လူေတြကိုလည္း ခြင့္လႊတ္ေပးပါ။ သူတို႕ကုိ အဆက္အသြယ္လုပ္ၿပီးေတာ့ သင္သူ႕ကုိခြင့္လႊတ္ေႀကာင္း နဲ႕ ေကာင္းမြန္တဲ့ ရမ္ဇာန္လျဖစ္ေအာင္ ဆုေတာင္းေပးပါ။

၅) ဝါေျဖခ်ိန္အတြက္ အတတ္ႏုိင္ဆံုး သင္ရင္းႏွီးတဲ့လူေတြအားလံုးနဲ႕ အတူတူစားေသာက္ႏုိင္ေအာင္စီစဥ္ပါ။ ဒါဟာ မိသားစု၊ သူငယ္ခ်င္း၊ မိတ္ေဆြ နဲ႕ အဆက္အသြယ္လုပ္ဖို႕ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းတစ္ခုပါ။

၆) ေန႕စဥ္စားေသာက္တဲ့ အစီအစဥ္ထဲမွာ ဆင္းရဲသားမ်ား မတတ္ႏုိင္သူမ်ား အတြက္ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ပါဝင္ပါေစ။

၇) မိမိရဲ႕ မိသားစု၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကုိ သရဝီ ဖတ္ျဖစ္ေအာင္ ေခၚေဆာင္ပါ၊ တုိက္တြန္းပါ။

၈) ရမ္ဇာန္လမွာ သူတစ္ပါးအတြက္ အက်ိဳးျပဳႏုိင္မယ့္ အလုပ္မ်ားကုိ တတ္ႏုိင္သေလာက္လုပ္ပါ။

၉) ေနာက္ဆံုးအခ်က္ကေတာ့ ရမ္ဇာန္လဟာ သင့္အတြက္ မေကာင္းမႈအားလံုးကုိဆင္ျခင္၊ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ားမ်ားလုပ္ကာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္နဲ႕ အေႏွာက္အယွက္မရွိပဲ ဆက္သြယ္ႏုိင္မယ့္ လတစ္ပါ။ ဤ ရမ္ဇာန္လကုိေကာင္းမြန္စြာအသံုးခ်ပါ။ အားလံုးအတြက္ အက်ိဳးရွိတဲ့ လတစ္လျဖစ္ပါေစ။

Monday, August 17, 2009

ရမသြာန္လျမတ္အေႀကာင္း

ရိုဇာဟ္ ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းျခင္း

"အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ထံေတာ္ပါး၌ ရုိဇာဟ္ ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းသူ၏ ဂုဏ္အဆင့္သည္ အလြန္တရာပင္ ျမင့္မားလွေပသည္.. "

"အႀကင္သူသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ႏွစ္ၿမိဳ႕မႈသက္သက္ကိုေရွးရႈ၍ အက်ိဳး ဆဝါဗ္ ကိုေမွ်ာ္ကုိးလ်က္ ရမသြာန္ ၏ ရိုဇာဟ္ကုိေစာင့္ထိန္း၏။ ထုိသူ၏ အတိတ္က အျပစ္မ်ားကုိ ခြင့္လႊတ္ေတာ္မႈမည္ ျဖစ္၏ .. "

"ရုိဇာဟ္ေစာင့္ထိန္းသူ၏ ပါးစပ္မွထြက္ေသာ အနံ႕အသက္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္ပါး၌ ကတိုးအနံ႕ထက္ပို၍ ျမတ္ႏုိးဖြယ္ရာျဖစ္ေပသည္ .. "

"ကိယာမတ္ ေန႕တြင္ ရုိဇာေစာင့္ထိန္းသူတုိ႕သည္ ရုိဇဟ္ ၏ ႀကီးမားလွစြာေသာ အက်ိဳးဆုလာဘ္ေတာ္မ်ားကုိရရွိႀကမည္ ျဖစ္သည္.. "

ရမသြာန္ လ၏ပညတ္ခ်က္မ်ား

၁) လျမတ္ ရမသြာန္ ၏ ရုိဇဟ္ သည္ ရူးသြပ္သူ ႏွင့္ အရြယ္မေရာက္ေသးသူမွအပ အျခား မူစလင္ တုိင္းအေပၚ၌ ဖရ္သြ္ မလုပ္မေနရ တာဝန္ျဖစ္သည္။

၂) ဖဂ်္ရ္ ဝင္ေရာက္လာၿပီး အခ်ိန္မွစ၍ ေနဝင္သည္အခ််ိန္အထိ ရုိဇဟ္ ၏ နီယတ္ျဖင့္စားျခင္း၊ ေသာက္ျခင္း ႏွင့္ ကာမစပ္ယွက္ မႈ စြန္႕လႊတ္ျခင္း ကုိ ယွရီအတ္ တြင္ ရိုဇာ ကုိေခၚသည္။

၃) ႏႈတ္ျဖင့္ နီယတ္ ျပဳျခင္း၊ တစ္စံုတစ္ရာကုိ ျမြက္ဆုိျခင္းစသည္တုိ႕ျပဳလုပ္ရန္မလိုအပ္ေခ်။ စိတ္အတြင္း၌ "ယေန႕ငါသည္ ရုိဇာဟ္ ႏွင့္ျဖစ္သည္ " ဟု ရည္စူးလ်က္ တစ္ေန႕လံုး တစ္စံုတစ္ရာ မစားမေသာက္ ေမထံုမႈ မျပဳပဲ ေနလိုက္လွ်င္ ရုိဇာဟ္ အထေျမာက္ေလသည္။

၄) အကယ္၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ နံနက္မွ မုိးခ်ဳပ္ သည္အထိ တစ္ေနကုန္ မစားမေသာက္ပဲ ေနခဲ့သည္။ စိတ္ထဲ၌ ရုိဇဟ္ ကုိ ရည္စူးျခင္းမရွိ။ မဆာသျဖင့္ သို႕မဟုတ္ အေႀကာင္းတစ္ခုခုေႀကာင့္ မစားမေသာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိအခါ ထိုသူ၏ ရုိဇဟ္ သည္ အထမေျမာက္ေခ်။ အကယ္၍ စိတ္ထဲ၌ ရုိဇာဟ္ ၏ နီယတ္ ျပဳလိုက္လွ်င္ သူ၏ ရုိဇဟ္ သည္ အထေျမာက္ေလသည္။

၅) ယွရီအတ္ တရားေတာ္အရ ရိုဇဟ္ ၏ အခ်ိန္သည္ နံနက္အရုဏ္တက္ခ်ိန္မွ စတင္ေလသည္။ ထုိ႕ေႀကာင့္ အရုဏ္တက္ခ်ိန္ မေရာက္မခ်င္း စားျခင္း ေသာက္ျခင္းစသည္တုိ႕ပိုင္ေလသည္။

၆) လျမတ္ရမသြာန္တြင္ ညဥ့္အခ်ိန္၌ ရိုဇဟ္ ၏ နီယတ္ ျပဳလွ်င္လည္း ဖရ္သြ္ တာဝန္ေက်သြားေလသည္။ အကယ္၍ ညဥ့္အခ်ိန္ ရုိဇဟ္ ထားရန္မရည္ရြယ္ နံနက္မိုးလင္းေသာအခါလည္း ယေန႕ရုိဇဟ္ မထားေတာ့ဘူးဟုႀကံရြယ္ခဲ့၏။ ေနအေတာ္ကေလးျမင့္လာေသာ အခါ (ေနမြန္းမတည့္ခင္ တစ္နာရီအလိုအထိ) ဖရ္သြ္ ရိုဇဟ္ လြတ္ျခင္းမေကာင္းဟု စဥ္းစားကာ နီယတ္ ခ်ည္လိုက္လွ်င္ ရုိဇဟ္အထေျမာက္ေလသည္။ သုိ႕ရာတြင္ နံနက္အခ်ိန္၌ တစ္စံုတစ္ရာစားေသာက္မိလွ်င္ နီယတ္ မျပဳအပ္၊ ရုိဇဟ္ မပိုင္ေတာ့ေခ်။

စဲဟ္ရီစားျခင္းႏွင့္ အိဖ့္တြာရ္ျပဳျခင္း (ဝါဝင္ ဝါထြက္ အစား စားေသာက္ျခင္း)

၁) စဲဟ္ရီ စားေသာက္ျခင္းသည္ စုႏၷတ္ျဖစ္ေလသည္။ အကယ္၍ စြံပလြံသီး ၂ လံုး ၃ လံုးခန္႕ျဖစ္ေစ၊ သို႕မဟုတ္ အျခားအစားအစာ တစ္ခုခု အနည္းငယ္ျဖစ္ေစ၊ သုိ႕မဟုတ္ ဘာတစ္ခုမွ်မစားေသာက္ခ်င္လွ်င္လည္း ေရအနည္းငယ္ျဖစ္ေစ စားေသာက္ရမည္။

၂) စဲဟ္ရီ စားေသာက္ရာတြင္ အတတ္ႏုိင္ဆံုး အခ်ိန္ဆြဲဆုိင္းငံ့၍ စားလွ်င္ ေကာင္း၏ .. ။ သို႕ရာတြင္ အရုဏ္ တက္လာၿပီး ရုိဇဟ္ ပိုင္မည္ မပိုင္မည္ ဟု သံသယျဖစ္လာသည္အထိ ေနာက္က်မခံရ။

၃) အကယ္၍ ညဥ့္အခ်ိန္တြင္ စဲဟ္ရီ စားရန္ အိပ္ရာမွမႏုိးပဲ အားလံုးအိပ္ေပ်ာ္ေနႀကသျဖင့္ စဲဟ္ရီမစားျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း နံနက္တြင္ ရုိဇဟ္ ထားလုိက္ရေပမည္။ စဲဟ္ရီ လြတ္သြားသည့္အတြက္ ရုိဇဟ္ ကုိလႊတ္လုိက္ျခင္းသည္ ႀကီးေလးေသာ ဂုနာဟ္ ထုိက္ေလသည္။

၄) မိုးလင္းေလၿပီဟု သံသယဝင္ဖြယ္ရွိသည္ခန္႕မွ် အခ်ိန္ေနာက္က်သြားလွ်င္ စားေသာက္ျခင္းမပိုင္ေတာ့ေခ်။ မက္ရူးဟ္ ျဖစ္သည္။ ထုိသို႕ေသာအခ်ိန္၌ တစ္စံုတစ္ရာစားေသာက္မိလွ်င္ ဂုိနာဟ္ ျဖစ္ေလသည္။ တစ္ဖန္မုိးလင္းေနၿပီ ျဖစ္ေသာေႀကာင့္ ထုိရုိဇဟ္ ၏ ကသြာ ကုိထားရမည္။

၅) ေနလံုးသည္ လံုးဝဝင္သြားေလၿပီဟု အတိအက်သိလွ်င္ သိခ်င္း ဝါေျဖလုိက္ျခင္း သည္ မုစ့္တဟဗ္ ျဖစ္ေလသည္။ ေနဝင္ၿပီးေနာက္ဝါေျဖရာတြင္ အခ်ိန္ေနာက္က်ခံျခင္းသည္ မက္ရူးဟ္ ျဖစ္ေလသည္။

၆) စြံပလြံသီးျဖင့္ ဝါေျဖျခင္းသည္ မြန္ျမတ္လွေပသည္။ သုိ႕မဟုတ္ အျခား ခ်ိဳျမေသာ ပစၥည္းတစ္ခုခုျဖင့္ ဝါေျဖရမည္။ အကယ္၍မလြယ္က ေရႏွင့္ေျဖရမည္။ အခ်ိဳ႕ေယာက္်ား မိန္းမတုိ႕သည္ ဆားခဲျဖင့္ ဝါေျဖေလ့ရွိႀကသည္။ ထုိသုိ႕ဝါေျဖရာတြင္ အက်ိဳးဆဝါဗ္ ရွိသည္ ဟု ထင္မွတ္ယံုႀကည္ႀကသည္။ ဤကဲ့သို႕အယူထားျခင္းသည္ လံုးဝမွားယြင္းသည္။

၇) ေနဝင္ရာတြင္ သံသယရွိသမွ်ကာလပတ္လံုး ဝါေျဖျခင္း မပိုင္ေခ်။

* အစၥလာမ့္ပညတ္ခ်က္မ်ား ေပါင္းခ်ဳပ္ စာအုပ္မွ *